یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

بازدید فرماندارِ داراب از کتابخانه عمومی آیت‌الله یحیی انصاری

بازدید فرماندارِ داراب از کتابخانه عمومی آیت‌الله یحیی انصاری

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان داراب از کتابخانه عمومی آیت‌الله یحیی انصاری این شهرستان بازدید و با جمعی از اعضاء و کتابداران این کتابخانه گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، عبدالرضا قاسم‌پور فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان داراب در بازدید از کتابخانه عمومی آیت‌الله یحیی انصاری این شهرستان ضمن تقدیر از همکاران این کتابخانه و کسب عنوان روستای برتر کتاب ایران توسط روستای لایزنگان خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در سطح شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است.

وی همچنین بر تلاش جدی برای تکمیل کتابخانه شماره ۲ شهر داراب و راه ‌ندازی کتابخانه‌های روستایی در این شهرستان تاکید کرد.  

جعفر ماهار رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی داراب نیز در جریان این بازدید ضمن قدردانی از خدمات فرماندار این شهرستان در حمایت مادی و معنوی از کتابخانه‌های عمومی، گزارشی از خدمات و فعالیت‌های کتابخانه ها در سال گذشته را به وی ارائه داد.

ماهار اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال از منابع دو درصد نفت و گاز به تعمیرات کتابخانه‌ها در سال گذشته و ۱۲۰میلیون تومان از اعتبارات ماده ۱۸۰ برای تکمیل کتابخانه شماره دو را اقدامی مهم در ترویج کتابخوانی دانست و خواستار پیگیری مشکلات فراروی تکمیل این کتابخانه توسط فرماندار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شد.